Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Khamis, 24 Julai 2014

Ulasan Cinta 3 Suku - Herna Diana



CINTA  3 SUKU
HERNA DIANA
ALAF 21
2010 ( 13 kali cetakan)
RM19.90
Mengisahkan Iman anak angkat yang terpaksa hidup sendiri setelah kematian kedua orang tua angkatnya.  Membaca kaki sehingga bertemu dengan Suhaila yang menjaganya seperti adik sendiri.  Kebetulan Suhaila juga anak yatim piatu.  Iman berusaha mencari keluarganya yang sebenar.

Pelanggaran yang tidak disengajakan dengan Arie mempertemukan Iman dengan Doktor Razif yang terus jatuh terpaut dengan keletahan Iman dan dia terus menjadikan Iman adik angkatnya.  Namun cerita Suhaila membuatkan dia ingin mengenali siapa Iman.
Dalam perkelahian Arie dan Iman akhirnya mereka menjadi kawan baik.  Kebetulan Arie adalah rakan sekampung Dr. Razif.  Cinta pula berbunga di hati Suhaila dan Dr. Razif. 

Hubungan Arie dan Iman pada mulanya sebagai musuh akhirnya akrab.  Mereka menjadi sahabat baik. Gelagat Iman menawan hati Arie dan senang dengan gadis itu.  Hubungan mereka berdua dicemburui oleh Julia teman wanita Arie. 

Permintaan Tok Wan Arie memang memeranjatkan.   Mahukah Arie menerimanya?  Bagaimana dengan Iman dan keluarganya?  Bertemukah mereka kembali?  Apa hubungan Dr. Razif dan Iman?  Kalau hendak tahu jom dapatkan karya terbaik ini.

Tahniah Herna Diana.  13 kali ulang cetak bukan sesuatu yang biasa, malah luar biasa.  Karya ini menarik dari segi gaya bahasanya yang santai dan mampu buat kita tersenyum sendiri.  Karya Herna Diana memang gila-gila.  Kepada yang belum membacanya, jom dapatkan segera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan