AKU TURUT BAHAGIA

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Saturday, 28 March 2015

ULASAN CATATAN DARI SYURGA



CATATAN DARI SYURGA
ROHANI DERAMAN
CTRA PRODUCTION
RM16.00
115 muka surat

                Kisah benar seorang wanita, ibu tunggal yang membesarkan enam orang anaknya dengan kudrat sendiri.  Paling sedih, ibu ini seorang yang cacat, dilahirkan serba tidak sempurna, tangan dan kaki yang kudung.  Perit jerihnya membesarkan anak-anak membuatkan hati saya berkata, hebat sungguh wanita ini.  Berkat kesabarannya, anak-anaknya berjaya juga dalam hidup. Tidak kenal putus asa dan pantang menyerah.  Liku hidup yang dilalui dengan tulang empat keratnya mampu membesarkan anak-anak dengan sempurna.  Budinya luhur, tidak pernah meminta-minta, walaupun cacat anggota.  Pandai mengaji, menjahit dan memasak. Satu kelebihan anugerah ILAHI kepada hamba sepertinya.  Itulah dia, Puan Aminah Tahir yang  berasal dari Kampung Berata, Segamat Johor.  Hidup dibenci ibu sendiri lantaran kecacatan diri.  Tidak pernah menyalahkan kedua orang tuanya, malah tetap menyayangi mereka.  Tidak berdendam kepada mereka yang telah menganiayanya sehingga hancur rumah tangganya.  Kepada ALLAH dia berserah, hanya meminta dirinya diberi kekuatan bagi meneruskan hidup untuk membesarkan anak-anak.
                Kesusahan banyak mengajar anak-anaknya erti ketabahan, biarpun pernah makan nasi berkuahkan air garam, tetapi mereka tidak merungut. Reda dengan ketentuan ILAHI.  Buku yang menarik buat hati tertarik. Boleh dijadikan pembakar semangat bagi ibu-ibu di luar sana terutama ibu tunggal yang terpaksa mengharungi sendiri kehidupan untuk membesarkan anak-anak.  Semoga ketabahan Puan Aminah memberi inspirasi kepada kita semua. 


No comments:

Post a Comment