Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Ahad, 18 Oktober 2015

KELAS ASAS BLOG MULA BISNES- Monalita Mansor

Kredit: Monalita Mansor

Aku dulu buta kayu dengan blog. Lepas pantang almarhum Munira Zahra, along buatkan blog dengan gambar profilnya anak kucing. Masa tu, nak kata meroyan tak juga. Tapi aku suka meluahkan perasaan dengan tulisan.

Setidak-tidaknya rindu aku pada arwah boleh aku tumpahkan kat situ.
Apabila dah tinggalkan kerjaya, baru aku mula hijrahkan blog daripada diari luahan rasa menjadi sesuatu yang lebih bermakna.

Sekarang blog aku tempat aku kongsi apa yang aku tahu tentang penulisan juga tentang hidup selepas hijrah. Agaknya orang pendiam macam aku ni memang sesuai berblog kot?
Trafiknya pun, alhamdullilah.

#monalitamansor.blogspot.com
‪#‎guruKABPK‬
‪#‎sayajualbukuonline‬
‪#‎sayapengarang‬
‪#‎sayaeditor‬
‪#‎tulisbaikbaik‬

KELAS ASAS BLOG MULA BISNES

1. Bina kedai online asas berdasarkan apa produk atau servis. Contoh produk pakaian, makanan, butik, produk kesihatan, kecantikan.

2. Kelas ini khusus untuk surirumah yang benar-benar zero tentang urusniaga online.

3. Mahu mula tetapi tidak tahu cara.

4. Mahu mula tetapi tidak ada produk. ABDR menyediakan beberapa produk piihan, produk sunnah, buku, pakej ebook, ruang periklanan.

5. Belajar jana pendapatan melalui blog.

6. Asas kedai online, borang tempahan, lima label utama.

7. Sudah ada shopping cart, juga boleh bina blog khusus untuk aliran pembaca kepada pelanggan.

8. Mahu simpan stok boleh, tidak mahu simpan stok juga boleh

Jana pendapatan tanpa perlu keluar rumah. Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan