AKU TURUT BAHAGIA

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Monday, 4 April 2016

ULASAN JANGAN PERCAYA

JANGAN PERCAYA
SYAIDA ILMUNA
ALAF 21
RM22.00
2015
512 muka surat
****

Bella sudah lama bercerai dengan Rizqi. Mereka mempunyai dua orang anak, seorang lelaki dan seorang perempuan. Hubungan Bella dengan bekas suami masih baik demi anak-anak begitu juga dengan bekas keluarga mertuanya. Setelah pulang dari bercuti Rizqi telah menjemput Bella dan anak-anaknya ke rumah emaknya untuk berkenalan dengan bakal isterinya. Bella akur biarpun dalam hati berasa kurang senang, kalau boleh dia tidak mahu anak-anaknya beribu tiri. Tapi apakan dayahnya. Bekas suaminya berhak berkahwin lagi.
Perjumpaan pertama menumbuh rasa tidak enak di hati Bella. Ada sesuatu yang tersembunyi tentang bakal isteri bekas suaminy itu. Perempuan itu seperti mempunyai satu rahsia, tetapi apakah ia? Bella berteka teki sendiri dalam hati. Namun dia akur kehendak takdir. Dia berusaha menerima kehadiran perempuan bernama Kaylina atau Kay dalam hidup anak-anaknya. Bella pula mempunyai satu anuerah yang tidak semua orang miliki.
Setelah berumah tangga Rizqi sesekali mengajak anak-anak ke rumahnya. Tujuannya mahu anak-anaknya bermesra dengan ibu tiri mereka. Bella pula kurang selesa. Pada suatu hari, Bella terpaksa menghadiri kursus, dia telah meninggalkan anak-anak dengan Rizqi, ketika itulah Kay telah menunjukkan perangainya yang sebenar, sehingga anak-anak Bella berasa takut dan tidak berani mengadu dengan Rizqi atau Bella.
Bella pula dalam diam telah diminati oleh seorang pekerja baharu di tempatnya bekerja. Seorang pemuda yang berusia muda beberapa tahun daripadanya. Pada mulanya Bella berat hati hendak menerima lamaran lelaki itu tetapi akhirnya dia akur dengan kehendak takdir.
Kay pula mula mendera anak-anak tirinya tanpa pengetahuan Rizqi dan Bella. Sikapnya juga berubah, menjadi terlalu cemburu. Dia baru tahu, Rizqi dan Bella bekerja di syarikat yang sama. Semakin bermaharajalelalah perasaan cemburunya sehinggalah dia sanggup bertindak di luar jangkauan.
Kehidupan Bella muram setelah kemarian Belina, anak sulongnya. Dia cuba bertenang dan menerima takdir itu dengan hati yang terbuka, tetapi bayang-bayang Belina sering datang mengganggu, seperti ada sesuatu yang ingin diberitahunya. Seperti ada rahsia yang tersembunyi. Begitu juga sikap anak lelakinya yang menjadi pendiam. Bella benar-benar resah dengan kejadian yang menimpa keluarganya.
Rizqi semakin lemas dengan sikap dan perangai Kay yang suka mengongkongnya. Satu hari, Bella bawa Amir ke rumah bekas mertuanya, di situ Amir bertemu Kay. Dia kenal siapa Kay. Dia benar-benar terkejut melihat Kay berada di rumah itu dan sudah pun berumah tangga.
Karya yang membuat hati berdegup kencang sewaktu membacanya. Apa anugerah yang dimilik oleh Bella. Siapa yang membunuh Belina? Siapa Kay? Rahsia apa yang disembunyikan oleh Kay? Di rumah Rizqi ada bilik khas yang hanya Kay sahaja boleh memasukinya? Bilik apakah itu? Amir mengenali Kay sewaktu pertama kali mereka bertemu. Apa hubungan mereka berdua? Adakah Bella akan mengetahui siapa yang membunuh Belina? Adakah rumah tangga Kay dan Rizqi akan kekal selama-lamanya? Adakah Amir akan berkahwin dengan Bella? Hendak tahu jawapannya? Dapatkan buku hebat ini.
Apa perasaan teman-teman jika termakan sup kucing? Kalau Rizqi habis satu badannya gatal-gatal sehingga membengkak dan dimasukkan ke hospital. Teman-teman nak tahu siapa yang memasaknya? Bella atau Kay? Dapatkan jawapan dalam karya ini. Pasti tidak mengecewakan. Jangan percaya kepada siapa?

‪#‎alaf21‬
‪#‎NovelMelayu‬
‪#‎lkarangkrafmall‬
‪#‎aksi‬
‪#‎thriller‬

No comments:

Post a Comment