Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Jumaat, 28 Julai 2017

TRAVELOG JOHOR - 3






Alhamdulillah bertemu dengan insan-insan yang baik budi. Layan kami seperti sudah lama kenal. Jazakallahu khairan kathira Kak Ani dan suami, hanya Allah sahaja yang akan membalasnya.
Stualang Laut, Bazar Karat, Plaza Angsana... ikut sahajalah labu. Nasib baik pemilik homestay pemandu teksi, terpaksalah jalani sesi wawancara, kalau tidak tak tahu nak ke mana di bandar Johor ini.
Cantiknya kawasan di Stulang Laut, ada kedai bebas cukai, ada tempat anak-anak main air dan bersantai. Lalu Istana Pasir Pelangi, lalu hadapan tempat keluarga di Raja main sukan berkuda, polo semestinya. Untuk orang Johor yang tidak tahu nak berjalan-jalan di Johor. Kami sudah sampai, anda bila lagi? 


Di Stulang Laut, berhampiran kawasan Istana, tempat keluarga di Raja bersantai, lalu lalang sahaja kereta peronda polis mengiringi keluarga di Raja. Daulat Tuanku!
Wah! Sultan naik kereta Lamborghini, buka tingkap, nampaklah wajah Baginda. Erk... Sultan Johor suka pusing-pusing bandar ya? Bagusnya, hari-hari rakyat boleh lambai melambai dengan Baginda Sultan. Hati-hati meletakkan kenderaan, silap haribulan di angkat oleh penguatkuasa. Banyak tempat makan, aneka pilihan. Bolehlah bersantai bersama keluarga. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan