Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Ahad, 20 Ogos 2017

ULASAN PENENUN CINTA

1) PENENUN CINTA
DBP
Ibnu Ahmad Al-Kurauwi
325 muka surat
*****bintang
DONE

#sayasukabukuini
"Tuhan, andai rezeki yang tidak terhabiskan ini dibebankan dengan dosa, maka ampunkanlah dosaku. Bukan menolak rezeki-Mu atau kufur akan segala nikmat-Mu. Aku bimbang andai rezeki yang tidak terhabiskan ini boleh memberi mudarat kepada tubuhku. Sehingga mendatangkan penyakit yang menghalang upayaku untuk beribadat kepada-Mu."
Doa yang menyentuh hati saya sebagai seorang pembaca. Karya Allahyarham Ustaz Azman bin Hj. Ahmad benar-benar mengusik jiwa.
Karya yang memenangi Sayembara Menulis Novel Citra Malaysi. Sebuah karya belahan jiwa seorang imam tua yang koma dalam mencari erti sebuah cinta, baik kepada diri sendiri, keluarga, alam, Nabi Muhamad saw dan Allah swt.
Bagai membaca sebuah cerpen dari satu bab ke satu bab mempunyai kisahnya tersendiri, gaya bahasa yang puitis, benar-benar membuai rasa, mengusik hati dan jiwa. Ada ilmu dunia dan akhirat di dalamnya. Doa-doa yang mampu kita guna pakai untuk diri sendiri.
Arwah telah meninggalkan sebuah karya yang bermanfaat buat para pembaca budiman. Arwah Ustaz Azman juga bukan calan-calang penulis, anak kelahiran Kuala Kurau ini juga adalah anak Felda. Memiliki Ijazah Sarjana Muda Bahasa dan Kesusateraan Arab, biarpun mendapat pendidikan agama, arwah juga amat meminati dunia penulisan, jawatan terakhir arwah adalah Perancang Bahasa di Bahagian Akademi DBP.
Karya yang patut dibeli biarpun penuh dengan naratif, namun naratifnya hidup dan menyentuh hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan