Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Sabtu, 2 Disember 2017

BERIBADATLAH

Beribadatlah, hadirlah majlis ilmu, mengajilah, berbuat baiklah sesama kita. Bantu-membantulah sesama kita. Kerana, satu hari nanti ketika kita terlantar tidak berdaya, kita takkan mampu berbuat apa-apa.

Usah tertipu dengan godaan syaitan, usah terpengaruh indahnya dunia kerana yang menunggu kita di sana jauh lebih baik dari dunia dan seisinya.

Tidak salah menjadi kaya, tidak berdosa bekerja bersungguh-sungguh kerana mengumpul harta, tetapi ingatlah kepada yang memberimu kekayaan dan harta itu.

Kita selalu lupa, Allah sentiasa ada di sisi kita. Kita sering lupa, Allah itu Maha segalanya. Kita sering lupa, Allah melihat perbuatan dan tingkahlaku kita. Kita sering lupa, Allah akan membalas semua perbuatan kita tidak kira baik atau buruk.

Sebaik-baik antara kita, adalah mereka yang suka membuat amal jariah.

Marilah wahai teman-temanku sayang, kita sujud kepada Allah swt. Marilah wahai teman-temanku sayang, kita kejar kasih sayang Allah swt. Biarlah kita menjadi hamba Allah yang di rahmati, aamiin.

#cintaAllah
#cintarasul
#maulid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan