AKU TURUT BAHAGIA

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Monday, 16 February 2015

ULASAN CUKUP HANYA ALLAH

Siapa yang tidak minat dengan DUKE, setiap hari Selasa pasti terpacul di hadapan peti televisyen untuk menonton rancangannya KALAU DAH JODOH. Terpikat dengan gaya dia menyampaikan ceramah, begitu dekat dengan diri kita. Setiap kali dia menyampaikan ceramahnya pasti kita akan tersenyum dan turut ketawa mendengar ceramahnya yang mengusik hati dan jiwa.
CUKUP UNTUK DIA adalah buku kedua beliau bersama Karya Bistari (karangkraf). Saya sudah selesai mentelaahnya. Kepada yang berminat bolehlah dapatkan di kedai buku berhampiran.


CUKUP HANYA ALLAH
DATUK USTAZ KAZIM ELIAS
KARYA BISTARI ( KARANGKRAF)
2014
RM19.90
Karya yang santai dan mudah difahami Banyak pengajaran di dalamnya Kita kenal DUKE yang akan menyampaikan ceramahnya dengan santai dan tidak memberatkan kepala, mencari dan memikirkannya untuk memahami sesuatu isu. Begitu juga karya ini. Karya yang wajib dimiliki. Terasa dekat di hati.
Banyak isu diketengahkan dalam buku ini, antaranya Sayang isteriku sayang, yang menyarankan bagaimana seorang suami harus melayan seorang isteri. Hati wanita selembut salju, layanlah dengan lemah lembut. Rajinlah Bersedekah pula menyarankan agar kita tidak lokek bersedekah kerana takut harta habis. Sebenarnya dengan bersedekah kita membina pahala yang banyak untuk sampai ke akhirat.
Bila Kita ada Ayah dan Ibu, kedua orang tua adalah syurga kita. Tanpa mereka tiadalah kita di dunia ini. Kewajipan mentaati dan menghormati adalah tugas utama. Banyak lagi tajuk-tajuk dan kupasan yang menarik untuk kita jadikan rujukan bagi diri sendiri. Amalan yang berterusan memerlukan ilmu dan panduan. Semoga buku ini dapat memberi kita panduan dan ilmu untuk bekalan ke Jannah.

No comments:

Post a Comment