AKU TURUT BAHAGIA

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Friday, 27 November 2015

KISAH LAKI BINI

KISAH LAKI BINI
Hamka Kereta Mayat
Buku Pojok PLT
383 muka surat.
RM29.00

Terpengaruh ingin mengetahui kisahnya. Kata orang ceritanya menarik. Pantang orang beritahu menarik. Apa lagilah pakat-pakat beli. Hmm... apa boleh aku katakan. Memang menarik, buat hati ingin terus membacanya. Tidak tahu nak komen apa. Bahasanya tidaklah dikatakan santai sangat. Masih terjaga tatabahasa dan mudah difahami.

Ia mengisahkan penulis ingin pergi ke rumah kenduri adiknya di Kuala Lumpur. Perjalanan dari Terengganu ke Kuala Lumpur mengambil masa tiga hari tiga malam, jalan kaki ke? Aku tersenyum sendiri. Sebenarnya di sinilah cerita bermula. Perjalanan yang dilalui penuh dengan liku-liku dan bersimpang siur.

Gelagat dan kejadian yang tidak diguna membuatkan siapa yang membacanya akan tersenyum sendiri. Apabila permainan teka teki bermula, siapa pun akan ketawa.

Diselitkan juga nilai-nilai murni di dalamnya, seperti hubungan sesama Islam, bagaimana menjaga adab dan akhlak sesama kita. Bagaimana mengatasi perbezaan pendapat sesama kita. Yang penting kita seagama adalah bersaudara.

Nak tahu kisah keseluruhan buku ini? Saya sudah beli, teman-teman bila lagi?

#bukupojok
#kisahlakibini
#novelmelayu
#alaf21
#karangkraf

No comments:

Post a Comment