Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Sabtu, 20 Februari 2016

MUDAHNYA BERSEDEKAH


Assalamualaikum dan selamat pagi, jangan lupa jawab salam sebab ia memberi pahala kepada kita, pagi-pagi dah dapat pahala, kan?
Ingin tak saya peringatkan kepada teman-teman semua bahawa hidup meraih syurga ALLAH tidak susah?
JAGA LISAN KITA yang bermaksud jagalah apa yang keluar dari mulut kita. Bercakap yang baik itu adalah satu amalan yang mulia, jangan lupa, lidah akan menjadi saksi kemungkaran kita di akhirat kelak.
Jangan juga lupa bahawa SEDEKAH menghapuskan dosa-dosa kecil yang kita lakukan selagi tidak melakukan dosa-dosa besar dan menyekutukan ALLAH.
Orang yang memberi itu lebih mulia daripada yang meminta. Bersedekah bukan hanya dengan wang ringgit tetapi boleh dilakukan dengan pelbagai cara, senyum juga satu sedekah, mengucapkan salam juga satu sedekah, menjawab salam juga satu sedekah. Membersihkan ranting dijalan juga satu sedekah, jadi marilah kita sama-sama bersedekah di pagi yang mulia ini dengan menjawab salam teman-teman di FB yang singgah di wall kita.
Semoga kehidupan kita akan terus memberi makna dan bererti buat orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan