Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Selasa, 7 April 2015

ULASAN NYANYIAN SYAHDU



NYANYIAN SYAHDU
WEEDA AIRIZA
ALAF 21
RM19.90
2011
502 muka surat
3.00 bintang
Shazrin atau Rin  sahabat dan bekas teman wanita Khazrul seorang penyanyi dan artis terkenal.  Shazrin juga menguruskan bersama  beberapa orang rakan menguruskan aktiviti kelab Khazrul.  Mereka berkawan sejak kecil, Khazrul juga merupakan jiran setaman Shazrin.  Mereka pernah bercinta sewaktu di universiti namun putus di tengan jalan lantaran kesibukan Khazrul mengejar impiannya sebagai seorang artis dan penyanyi.    Walaupun demikian hubungan mereka sebagai kawan dan sahabat tidak pernah putus.  Dalam diam masing-masing masih menyimpan perasaan antara satu sama lain. 

Ezlan seorang wartawan, bertemu dengan Shazrin secara kebetulan ketika hendak membeli roti kegemaran mamanya.  Sejak pertemuan pertama hatinya telah terpaut kepada Shazrin.  Dia terus menyatakan hasrat hatinya terhadap gadis yang masih solo itu.  Shazrin yang masih diawang-awangan memikirkan hubungannya dengan Khazrul telah mengambil keputusan untuk membuka pintu hatinya kepada Ezlan. 

Dalam menyulam bunga-bunga cinta bersama Ezlan, Khazrul hadir semula membuka pintu hatinya untuk terus menjalinkan kembali hubungan dengan Shazrin.  Dia tidak pernah berhenti mencintai Shazrin.  Dia berharap cintanya dan Shazrin akan sampai ke jinjang pelamin. Keinginannya itu disampaikan kepada kedua orang tuanya yang turut mengharapkan Shazrin akan menjadi menantu mereka. 

Dalam keadaan serba salah, Shazrin, Ezlan pula buat perangai, suka memaksa dan mendesak.  Membuatkan Shazrin kurang selesa dan tidak menyenangi dirinya dikongkong oleh Ezlan. Lama kelamaan jelas terpancar sikap Ezlan yang sebenar yang tidak disukainya.
Apa yang akan terjadi dengan hubungan Ezlan dan Shazrin?  Siapa pilihan Shazrin antara Khazrul teman sejak kecil dan Ezlan yang baharu sahaja dikenalinya?  Mesti hendak tahu cerita selanjutnya kan?  Buku ini sudah lama diterbitkan dan merupakan karua pertama penulis ini.  Kalau bernasib baik akan berjumpa di Karangkraf mall atau sewaktu pesta buku nanti.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan