Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Khamis, 29 November 2018

GLOBAL IKHWAN SDN. BHD


GLOBAL IKHWAN SDN. BHD.

Syarikat apakah ini?

Kelahiran ia dari kejatuhan Al- Arqam yang diharamkan pada satu ketika dahulu. Ketika itu Al-Arqam sudah pun mula ada perniagaan sendiri, malah sampai ke peringkat antarabangsa. Pengharaman kumpulan tersebut tidak pernah mematahkan semangat sebahagian daripada ahli-ahlinya untuk tetap berjuang meneruskan hidup.

Bagaimana mereka melakukannya? Bagaimana masih kekal bergaya biarpun dilanda pelbagai dugaan dan cubaan. Biar apapun orang kata, mereka tetap menjadi diri mereka sendiri. Membina empayar perniagaan, bukan sahaja di Malaysia, tetapi sehingga ke luar negara. Ya, mereka mampu bertahan, biarpun ekonomi negara dilanda badai, kerana struktur ekonomi mereka sudah stabil. 45 tahun mereka berjuang memperluaskan perniagaan mereka, sedangkan kita tak pernah ambil peduli pun akan kehadiran mereka, kecuali ketika kumpulan itu diharamkan.

Hari ini, GISB Holdings boleh dibanggakan sebagai satu syarikat milik orang Islam. Siapa kata orang Islam tidak boleh berjaya? Lihatlah! GISB atau dikenali sebagai Global Ikhwan Sdn Bhd adalah buktinya. Mempunyai pelbagai jenis perniagaan, daripada Pendidikan, hiburan, pasaraya, produk pembuatan makanan, klinik, butik, hotel/homestay, semuanya ada. Tiada satu perniagaan pun yang tidak mereka terokai. Orang yang berjaya adalah mereka yang tidak mengenepikan agama dalam mencari dunia.

Apa yang saya lihat dan baca, hubungan antara mereka, sifat jujur, ikhlas dan bertanggungjawab telah membawa mereka ke gerbang kejayaan. Sikap toleransi, saling berganding bahu, tiada khianat, tiada dengki dan iri hati telah membawa kejayaan yang besar buat mereka.
Berpusat di Bandar Country Homes Rawang, GISB semakin berkembang. Mempunyai barisan pengurusan yang mantap dan berwibawa, tidak mustahillah syarikat ini tetap terus berkembang sehingga ke peringkat antarabangsa.

Tiada yang mustahil, selagi rajin dan bersungguh-sungguh ingin berjaya.

Orang Islam dan Melayu, BOLEH!

http://corporate.gisbholdings.com/


Tiada ulasan:

Catat Ulasan