Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Rabu, 27 Mei 2015

BICARA INI UNTUK MURABBI

BICARA INI UNTUK MURABBI
KARYA BISTARI
RM28.00
Disusun Oleh: M. Amiro Safwan M. Kamil.
300 muka surat.
Karya yang tidak terbatas bintangnya.

Setiap masa buku akan menjadi pilihan dan peneman hendak ke mana sahaja. Buku ini pilihan saya untuk pembacaan seterusnya. Jom kita kenali Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz...

Membaca karya ini bagaikan tidak mahu berhenti.  Terasa arwah Tuan Guru begitu dekat dengan diri ini, mengenali arwah Tuan Guru, keluarga dan seluruh kehidupannya buat hati jatuh sayang. sesungguhnya arwah Tuan  Guru layak  dicontohi,  baik sebagai ahli politik, ulama', ayah, suami dan kawan.  Bacalah buku ini, teman-teman akan dapat banyak manfaat.  Banyak pengalaman, pengajaran yang boleh diguna pakai sebagai panduan dan pedoman bagaimana mendidik dan menguruskan sebuah keluarga yang ramai.  Ketegasan arwah dalam menyebarkan syiar Islam wajib dicontohi.

 Kesederhanan arwah Tuan Guru sebagai pemimpin patut diikuti. Inilah pemimpin yang sebenar.  Semoga arwah Tuan  Guru ditempatkan bersama-sama orang yang soleh dan beriman.   Bagaikan tidak mahu menamatkan pembacaan saya kerana setiap baris kata, cerita yang dipaparkan membuatkan saya berasa bangga kerana diberi peluang mengenali seluruh keluarga arwah Tuan Guru, perjalanan politiknya, kehidupan hariannya, cara arwah Tuan Guru mendidik diri, anak-anak dan keluarga begitu menyentuh hati.  Inilah buku autobiografi yang bagus dijadikan bahan bacaan untuk sesiapa sahaja.  Tidak kira siapa kita, apa ideologi kita... Kenalilah arwah Tuan Guru  dengan lebih dekat lagi. 

Tahniah kepada Karya Bestari Sdn Bhd kerana berjaya menghasilkan buku yang amat bermanfaat sebagai bahan bacaan.

Kata-kata hikmah yang terdapat di dalam karya ini... 

"Perbezaan yang paling besar di antara manusia dengan makhluk yang lain ialah ILMU.  Binatang ternakan contohnya, boleh diajar untuk mematuhi perintah tuannya, tetapi tidak boleh mengembangkan ilmu tersebut kepada binatang yang lain.  Berbeza dengan manusia.  Sedikit ILMU yang diperolehi mampu dikembangkan dengan lebih meluas." - Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Al-Fatihah buat arwah Tuan Guru...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan