Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Isnin, 14 Januari 2019

ALBO SLIP DISC CENTER - BAH 2








Alhamdulillah, suami boleh berasa geli dan sakit di kedua-dua telapak dan jari kaki. Setelah memperbetulkan semula keadaan tulang suami yang bermasalah, kesakitan yang dialami semakin beransur baik. Kesakitan semakin berkurangan di bahagian pinggang ke bawah. Begitu juga di bahagian lengan dan bahu. Kita hanya berusaha tetapi Allah swt jua yang menyembuhkan. Kita hanya mampu berdoa dan berusaha mencari penawar dan cara yang serasi untuk menyembuhkan penyakit yang ada dalam tubuh. Tanpa izin Allah swt sudah pasti segala usaha adalah sia-sia.
Sepanjang dua kali hadir di ALBO Slip Disc Center, saya dapat bertemu dan lihat sendiri beberapa orang pesakit yang berjaya disembuhkan dengan Teknik fisio yang dilakukan oleh Tuan ALBO. Melihat, memerhati, bertanya dan mendengar membuatkan saya yakin Tuan ALBO diberi anugerah oleh Allah swt untuk membantu mengubati orang lain. Antara pesakit yang sempat saya berjumpa sepanjang menanti dan menunggu suami di rawat antaranya;

Pesakit A

Seoarang pak cik berusaha 80-an. Pernah membuat pembedahan jantung. Ada batu karang dalam buah pinggang dan tidak mampu berjalan akibat masalah tulang. Doktor tidak mahu membuang batu karang yang ada dalam buah pinggang kerana masalah kesihatan pak cik tersebut yang tidak berapa memuaskan. Pak cik hanya diberi ubat oleh pihak doktor.

Menurut Tuan ALBO, pak cik tersebut mengalami masalah sakit pinggang yang kronik. 23 tulang belakangnya perlu dibetulkan semula, bahu, tangan, kaki, lutut semuanya mengeras. Tuan ALBO menggunakan teknik yang sama untuk membuktikan kaki pak cik itu sudah tidak lagi berasa sakit jika dipulas ibu jari kakinya atau dibakar kulit kaki pak cik tersebut. Di hadapan kami bersaksikan oleh ramai orang kerana rawatan di buat di hadapan pesakit-pesakit yang lain. Tuan Albo mengambil pemetik api dan membakar telapak kaki pak cik itu. Tiada sebarang reaksi daripada pak cik kerana memang dia tidak berasa apa-apa ketika nyalaan api dari pemetika api dihalakan ke telapak kakinya.
Tuan Albo meneruskan rawatan agar kaki pak cik itu boleh dipulihkan dan seterusnya mampu berjalan. Kaki pak cik dipulas, ditekan, ditolak dan beberapa Teknik fisio yang hanya Tuan Albo sahaja mampu lakukan. Tidak sampai lima minit, sekali lagi telapak dan jari kaki pak cik di uji. Dia menjerit kesakitan ketika jari-jari kakinya ditekan oleh Tuan ALBO. Subhana-Allah! Engkau Maha Penyembuh. Pak cik itu terpaksa datang semula untuk membetulkan kedudukan tulang belakangnya dahulu dan tidak boleh dibuat sekali gus kerana bimbang pak cik itu boleh koma jika salah rawatan. Begitu juga dengan batu karang dalam buah pinggangnya.

PESAKIT B
Seorang mak cik berumur 73 tahun, sudah empat tahun mendapatkan rawatan dengan Tuan ALBO. Pada asalnya mak cik itu mengalami strok sebelah kanan badan. Pihak hospital pun menyuruh keluarga mak cik membawa mak cik balik sahaja kerana mereka sudah tidak mampu berbuat apa-apa lagi. Jika pembedahan dilakukan takut memudaratkan pesakit kerana faktor usia. Namun, anak-anak mak cik tidak mahu berputus asa dan hanya melihat sahaja mak cik terlantar sakit, tidak lagi mampu berbuat apa-apa. Bayangkan orang yang kena strok, apa yang mampu dia lakukan lagi, pergi bilik air pun tidak mampu. Apatah lagi ingin melakukan urusan lain. Berasal dari Bahau Negeri Sembilan, bukan dekat hendak ke Kuala Kangsar, demi kasih seorang anak terhadap ibu dan ingin ibu itu sembuh, selama setahun mereka berulang ke rumah Tuan ALBO setiap minggu.

Mak cik yang tidak boleh bergerak itu dikendong oleh anak lelakinya, saling tak tumpah seperti sehelai kain, diletakkan di atas lantai. Setahun yang penuh mencabar. Janji Allah swt pasti, sesiapa yang berusaha mencari ubat untuk sembuh dari sebarang penyakit, pasti akan diberi. Mak cik yang sudah dikatakan tidak lagi mampu berbuat apa-apa dan hanya menunggu nyawa dicabut dari badan, setelah puas berulang-alil dari Bahau ke Kuala Kangsar, dengan izin Allah swt, sudah boleh berjalan, menyidai kain, menguruskan diri sendiri. Empat tahun yang benar-benar menguji kesabaran keluarga mak cik itu.

PESAKIT C
Seorang lelaki berbangsa Cina, lumpuh, kakinya mengeras dan tidak boleh diluruskan, pehanya terdapat kesan lebam, tidak boleh duduk dengan betul, . Tubuhnya besar, berkerusi roda. Tulang belakangnya bengkok dan terkeluar dari posisi asal. Setelah buat rawatan beberapa kali, tulang belakangya lurus kembali, dia sudah boleh berasa gatal di bahagian tubuhnya yang lumpuh sebelum ini. Sekarang ini lelaki itu masih mendapatkan rawatan dan berusaha untuk pulih sepenuhnya dan seterusnya berjalan semula.

PESAKIT D
Seorang lelaki muda 20-an. Membantu keluarganya menguruskan kedai runcit yang menyebabkan dia terpaksa mengangkat berat. Setelah sekian lama bekerja akhirnya dia berasa sakit di tulang belakang. Duduk dalam keadaan senget dan ditongkatkan tangannya ke belakang agar duduk stabil. Dia juga tidak boleh menyentuh kakinya sendiri sewaktu di suruh duduk dengan meluruskan kaki. Langsung tidak boleh menyentuh hujung jari kakinya. Tulang belakangnya keras, kakinya tidak sama panjang dan membengkok. Allahu Akbar! Sukar untuk mempercayai jika tidak melihat dengan biji mata sendiri. Pulas, pusing, tolak dan tarik, sekali lagi ujian dilakukan, kakinya sama kembali dan dia boleh menyentuh jari kakinya semula.

Ini semua atas izin Allah swt melalui Tuan ALBO.
Banyak lagi pesakit yang sempat yang lihat cara rawatan dan saya temui. Bukan magik, bukan menggunakan ubat-ubatan atau bacaan mentera, bukan bermain dengan llmu sihir atau ilmi bomohan. Tetapi dengan cara fisio kerana Tuan ALBO adalah pakarnya. Jika mendapatkan rawatan di klinik yang dibuka bersama beberapa orang doktor di Damansara, yurannya terlalu tinggi, boleh mencecah ribuan dan belasan ribu, tetapi jika di buat di rumahnya hanya ratusan ringgit sahaja.
Tak lihat sendiri, pasti sukar untuk kita mempercayainya. Tetapi tidak salah mencuba, manalah tahu jika Allah swt mengizinkan kita sembuh melalui tangan Tuan ALBO. Tiada siapa yang tahu. Pesakit strok, lumpuh slip disc, autritis dan apa sahaja yang bersangkutan dengan tulang bolehlah mendapatkan rawatan di tempat Tuan ALBO. Begitu juga penyakit seperti batu karang dan jantung. Tiada jual ubat-ubatan atau supplement yang terdapat di pasaran malah beliau tidak membenarkan pesakit-pesakitnya yang datang mengambil produk-produk yang mengaku boleh mengubati sakit tulang dan saraf itu.

DI mana tempatnya? Ingin tahu alamat dan nombor yang boleh dihubungi? Tunggu pos saya yang seterusnya!

Tiada ulasan:

Catat Komen