Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Isnin, 14 Januari 2019

ALBO SLIP DISC CENTER





Tiada siapa yang menyangka penyakit yang datang secara tiba-tiba akan menyebabkan diri seseorang itu lumpuh sepenuhnya. Tidak boleh bercakap, tidak boleh berjalan, terbatas segala-galanya. Dua tahun lepas, suami diuji tiba-tiba langkah kaki kanannya lemah dan tidak berdaya diangkat. Naik satu anak tangga pun dia tidak mampu. Setelah membuat pemeriksaan di hospital, barulah kami tahu, rupanya dia menghidap slip disc, kesakitan yang disebabkan oleh saraf tunjang dihimpit oleh tulang kesan akibat duduk terlalu lama dan factor berat badan.

Kemudian ditambah kesakitan dialami di bahu kanannya juga akibat terjatuh di bilik air. Kesakitan semakin teruk dan membataskan pergerakannya. Sebut di mana sahaja tempat yang mampu menyembuhkan, kami akan pergi. Asalkan ada ikhtiar dan doa serta keyakinan Allah pasti akan menyembuhkan. Apa yang penting usah putus asa. Berulang alik ke rumah mereka yang pandai mengurut bukan sekali dua. Bukan sedikit duit yang mengalir keluar. Tiada tukang urut yang meletakkan harga bawah RM50.00.

Sehinggalah seorang kawan yang kami kenali turut mengalami penyakit yang sama memperkenalkan kami dengan seorang lelaki yang digelar ALBO atau nama penuhnya Abdul Latif b. Osman. Seorang guru Muaythai dan seorang pakar fisio untuk ahli sukan dan mendapat pengiktirafan WHO. Pertama kali melangkah ke tempat beliau yang terletak di Kampung Laneh, Lubuk Merbau, Kuala Kangsar, melihat sendiri pelbagai penyakit yang disebabkan oleh tulang belakang benar-benar menginsafkan.
Bukan sahaja mereka yang berpenyakit slip disc seperti suami yang hadir tetapi mereka yang mengalami strok dan ada yang juga pesakit berumur lebih 70-an dan doktor tidak lagi mahu berbuat apa-apa kerana factor usia dan keadaan tulang pesakit jika dibuat juga pembedahan risikonya 50-50 serta membahayakan nyawa pesakit.


Sewaktu kali pertama suami menghadirkan diri, Allahu Akbar! Kami tidak pernah tahu, kedua belah kaki suami tiada rasa geli dan sakit di tapak kaki di kedua-dua belah dan rasa sakit ketika dipulas jari-jari kaki. Menurut Tuan ALBO, suami sudah mengalami lumpuh kecil. Kalau dibiarkan suami boleh lumpuh terus. Dengan menggunakan Teknik memulas, memusing tidak sampai lima minat, sekali lagi telapak kaki suami diuji…

Apa yang bakal berlaku? Ingin tahu? Tunggu coretan saya seterusnya!

BERSAMBUNG!

2 ulasan:

  1. Bersyukur sangat saya kalau puan dapat kongsikan cara menghubunginya pada saya di 0122902344

    BalasPadam
    Balasan
    1. ALBO SLIP DISC CENTER
      NO 65 KAMPUNG LANEH, LUBUK MERBAU,
      33010 KUALA KANGSAR PERAK..
      NO TEL: 0103084989 (PUAN SITI)
      013 5197545 ( PUSAT RAWATAN)

      Padam