Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Selasa, 1 Oktober 2013

Antara komen pembaca AKU TURUT BAHAGIA


HARTINI HAMID

tq kak Asmah..cukup terkesan membaca novel "Aku Turut Bahagia" walaupun dlm hati sebenarnya "Aku Sangat Tersiksa"..walaupun pd mulanya xsanggup nk teruskan pembacaan, tp sanggup pula bersengkang mata sampai pukul 3 pg sbb nak habiskan juga novel ni..hehehe..terima kasih jg kepada Sis Azilah Wahab yg recommend bg ulasan yg terbaik pasal novel ni dalam wall FB..(novel sis Azilah Wahab - DYM pun best jugak..) dua2 novel sangat meruntun hati..
*************************************************
FADZLINA FIRMAN NUR

selalunye bila baca novel ni dah x leh stop.nak tahu lagi dan lagi cerita seterusnya.tp bila baca Aku turut bahagia ni,rasa tak sanggup nak teruskan.tak sanggup melihat kesensaraan ummi khadeeja ni.sanggup ustaz amir ni menjadi begitu dayus.menurut isteri muda hngga lupa yg tua.nak terus baca ke tak ni?takut

dah sampai bab 20.dah x boleh sabar dah.belek2 m/s seterusnya secara rambang.waaa..tu la kau sapa surah pegi usha.ha kan dah tak sanggup nak baca.kejamnye mai & ustaz amir tu.kepd para isteri yg slalu ckp tak kesah klu laki dia nak kawin lagi.bc lah dulu novel ni.moga blh dijadikan panduan.manusia bleh berubah..Aku turut bahagia
pukul 3.57 pg.akhirnya daku berjaya menghabis aku turut bahagia.kesal dngan ustaz amir yg dungu & bengap.best giler tp ending begitu simple.10/10*tahniah Asmah Hashim.pada mereka yg pasang niat nak poligami emm..penuhkan ilmu didada dulu.





************************************************



DATIN SERI SALMIE RAZALI

Kepada novelis aku turut bahagia Asmah Hashim, Aku Turut Bahagia benar-benar menghidupkan jln cerita ini lantaran tidak dpt ku bayangkan bagaimana novelis ini berjaya mencuri serta mendalami isi hati Ummi Khadeeja yg penuh dlm kesabarannya, kepayahannya, dilemmanya dan kepasrahannya. Disini ingin jua ku luahkan perasaanku ketika membaca novel mu, daripada awal pembacaan, aku menjadi marah dan geram...dipertengahan pembacaan aku menjadi lagi sangat benci, sakit hati, meluat, penuh dgn kepanasan serta kebahangannya dan segala amarah yg ada didlm diri ini, tetapi di akhir pembacaan ku pula, tanpa ku sedari air mata ku berjujuran tanpa dipinta. Seolah-olah ianya tidak mahu berhenti air mata ini.... ku biarkan mengikut arus seperti derasnya air mata Ummi Khadeeja. Mmg benar air mata ku tumpah hingga ke pengakhiran cerita ini....(membuatkan suami ku jadi tanda tanya seperti org yg kebingungan) Indah sungguh namamu Ummi Khadeeja seindah keperibadian mu. Kesabaran mu tiada tandingannya... Jika benar Ummi Khadeeja ini wujud didlm novel ini, ingin sekali aku bertemu dgnnya kerana aku ingin memeluknya seerat-eratnya dan aku ingin mendoakan kebahagiaannya.... begitu besar pengorbanan mu ummi khadeeja yg x terucap dgn kata-kata.. jika ada 10 isteri didlm dunia ini, mungkin suku pun sukar utk dicari seperti mu wahai Ummi Khadeeja...
Salam sayang dari saya buat asmah hashim dgn ucapan teruskan perjuanganmu di Maahad Azzein Al Maaki dan pertingkatkan lagi usahamu utk melahirkan novel2 yg terbaru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan