Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Jumaat, 18 Oktober 2019

KALAULAH AKU BERKUASA... - ASMAH HASHIM.

Mata kasar melihat. Mata hati menangis sedih. Kalaulah diri ini berkuasa untuk mengubah keadaan, akanku paksa semua manusia beriman kepada Allah.
Kalaulah aku berkuasa, akan kupaksa semua manusia saling berkasih sayang dan saling menghormati.
Kalaulah aku berkuasa, akan kupaksa semua manusia berbuat kebajikan, yang kaya membantu yang miskin.
Kalaulah aku berkuasa, akan kutentang negara yang rakus membunuh sesama manusia.
Kalaulah aku berkuasa, akan kubimbing anak-anak dunia menjadi manusia beradab dan berakhlak.
Kalaulah aku berkuasa, tidak akan kubiarkan manusia merosakkan diri mereka menjadi jahat tanpa sempadan...
Kalaulah aku berkuasa, tidak akan kubenarkan wanita-wanita menjadi hamba sex dan berpakaian seksi di jalanan.
Kalaulah aku berkuasa... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan