Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Jumaat, 18 Oktober 2019

SANTUNI ANAK-ANAK YATIM- ASMAH HASHIM

Beruntungnya mereka yang mempunyai anak yatim dan mendidik mereka menjadi anak yang soleh, beriman dan bertakwa.
Ruginya mereka yang dikurniakan anak yatim tetapi mensia-siakannya terbiar dan tidak terdidik.
Tahukah ibu-ibu yang kematian suami, anak-anakmu itu telah menjadi yatim dan kau menjaga mereka dengan baik, mendidik dan menyantuni mereka sehingga dewasa, pahala mengalir seperti air terjun yang tiada hentinya. Merekalah ladang pahala buatmu. Hidupmu diberkati dan dirahmati oleh Allah swt.
Tahukah wahai suami-suami yang berkahwin dengan balu-balu dan mempunyai anak-anak yatim, betapa bertuahnya dirimu kerana memiliki ladang pahala. Tetapi sayang, ramai yang mensia-siakan mereka.
Mereka yang menjaga anak yatim, mendidik, mengajar mereka menjadi hamba Allah beriman, beramal soleh, beradab dan berakhlak diakhirat nanti akan bersama Nabi Muhamad saw.
Oleh itu, ibu-ibu, ayah-ayah, saudara mara kalau ada anak yatim dikalangan keluargamu, peliharalah mereka kerana besar manfaat buatmu dan kehidupanmu di akhirat kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan