Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Jumaat, 19 Julai 2013

Komen Pembaca AKU TURUT BAHAGIA






Antara komen awal pembaca Novel pertama saya AKU TURU BAHAGIA. Terima kasih kepada kenalan dan teman yang sudi membeli karya yang tidak seberapa ini.

Norliza Yusof :-

Satu lg novel poligami yg buat saya geram, sakit hati, marah, benci dan bengang tahap bumbung rumah! saya kan kak tak puas hati la dgn ustaz Amir tu..kahwin lain tu kahwin la tp nape bertukar sikap? hisy..sian Ija... respect ngan Ija yg sabar dan mengalah selalu tp sekali sentap..hah! hilang arah uztaz Amir...Mai tu tak sedar diuntung kan kak..suami punya la baik dan penyabar tp dia punya 'peel' ke laut...
seluruhan saya sgt suka dan bahasa dlm citer ni pun tak susah nak faham... cuma ending tu kalaulah ada part Ija dan Mai meluah rasa lagi best kut? nak tahu jugak apa tingkah Ija bila Mai akur terima, reaksi anak2 ustaz amir bila ibu Mai mereka sudah insaf ... apa2 pun saya suka AKB ni...teruskan berkarya ya kak...saya mula suka gaya tulisan akak ni...
--------------------------------------------------------------------------------------
Tidak menyangka karya saya mendapat tempat di hati seorang pembaca yang bukan melayu.

Tieok Eng:-

Tahniah Puan Asmah walau pun baru karya pertama novel puan bagus untuk sesiapa yng membacanya dgn mehayati jln cerita pada setiap watak di dlm novel ini untuk di jadi tauladan dlm menjalani kehidupan kita ini......

Walau pun saya berbangsa lain, byk yng saya dapat belajar dari cerita novel ini......

Intan Zakaria - Grup Buku Tiga Lima.

Urmm..nk taip apa subuh2 ni? ok lah begini ceritanya..dah lama sebenarnya tak menghadam buku cinta, kekeluargaan sambil feeling2 sakan. Ingatkan hati dah kental, pejal, mantap. Tapi baru m.s 38 AKU TURUT BAHAGIA (kak Asmah Hashim), tiba2..ada mutiara jernih keluar dari mata kiri dan kanan..mutiara ni bukan jenis boleh buat barang kemas atau di pajak di mana2 kedai pajak..ohhh...tak sangka...kalau dah perempuan tu, perempuan jugak laaahhh..kental konon..


SecondHand Novel :- Grup Buku Tiga Lima
Tajuk: Aku Turut Bahagia
Penulis: Asmah Hashim
Terbitan: Alaf 21

Kisah kekeluargaan yang melibatkan hati 2 orang perempuan yang bermadu; Ummi Khadeeja (Ija) dan Syifa' Umaira (Mai) bersama Amir Hudzaifah. Amir sedia berkahwin buat kali kedua kerana hanya menginginkan seseorang dari kalangan ahli keluarganya sendiri untuk menjaga maahad yang diuruskan olehnya ketika dia keluar berdakwah dan juga untuk mengurangkan bebanan Ija selama ini jika dia tiada. Dipersetujui oleh Ija dengan menetapkan syarat antaranya calon mesti berhenti belajar. Syaifa' Umaira pula yang sememangnya telah jatuh hati dengan Ustaz Amir terus menawarkan diri menjadi isteri kedua dan sanggup menyetujui syarat tersebut.

Sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari (betul ke peribahasa ni? :) ), Mai adalah seorang yang sangat cemburu, tidak boleh berkongsi kasih, mengada2, mengedik, manja terlampau..aduhai memang geram sangat watak ni, rasa nak cepuk2 je >.< Saya kira dia pandai memanipulasi Amir untuk dapat apa yang dia mahukan. Kasihan Ija sentiasa makan hati dengan perbuatan madunya. Tapi Ija juga bukan seorang perempuan yang hanya tahu menyerah, juga kerana cemburu dan tidak berpuas hati dengan layanan Amir yang dirasakan melebihkan Mai, buat Ija semakin tidak sabar dan berubah sikap. Hilang sudah ciri-ciri isteri solehah yang selama ini, siapa boleh tahan kalau dapat madu yang sepahit hempedu seperti Syifa'..huhu.. Kehidupan mereka selalu berperang mulut hingga buat Amir pening kepala melayan.

Heh..saya memang emosi membaca kisah ini, dan saya lebih menyokong Ija. Cuma dipenghujung cerita terlalu cepatlah puan penulis :), saya mengharapkan ada sedikit dialog antara 3 watak utama tersebut tetapi hanya ditutup dengan monolog (betul ke dipanggil monolog..hehe) 3.5*

Normasitah Esa-Salam Karya-Siti Rozilah
Sedang melayan novel ini...bru smpi mukasurat 287 rasa mcm nak lempang lju2 je c mai ni...x pun nak maki hamun je dak ini...sabo je r...agak2 nye lau smpi hbis bca novel ni mau ternanah hati ni...mmg bengkak r bca buku ni...mekasih ye sis Asmah Hashim wat sy geram ngan watak2 dlm buku ni...x nyabo nak hbskan bca...kak Siti Rozilah...da bca lom???jgn tertggal keteapi tau...
Sepatutnye buku ni kna ikut turn bca...tp pas tgk en boss da katam bca smbil menyengih....eh!!mcm tercabo plak nak bca...



2 ulasan: